STG.  DIERENVOEDSELBANK HART VOOR HUISDIEREN LIMBURG
ALLE HUISDIEREN HEBBEN RECHT OP EEN GOED LEVEN

ACTIVITEITEN

Hier vindt u een actueel overzicht van alle activiteiten. Wilt u onze gratis Nieuwsbrief per e-mail ontvangen? Klik dan HIER om te registreren. Op de FOTO pagina vindt u ook foto's van diverse activiteiten.

21 SEPTEMBER 2022

Omroep L1 is deze maand in het teken van Armoede In Limburg bezig met het maken van een aantal reportages. Hiervoor werden wij vanmorgen geïnterviewd door L1 radio en in de middag werd een klant gevolgd vanuit diens thuissituatie naar een van onze uitgiftepunten. Het radio interview kun je hieronder beluisteren:

01 AUGUSTUS 2022

Start verkoop van alweer de 3e eigen tombola. De trekking is op 04 oktober (Werelddierendag).

01 JUNI 2022

Medewerkers van de Rabobank Limburg mogen elk jaar een maatschappelijk of cultureel doel kiezen dat een cheque € 500,00 ontvangt. Het hoofdkantoor moest dit uiteraard goedkeuren en zo ontvingen wij dit jaar deze cheque. Daar kunnen wij heel veel goeds mee doen.

20 APRIL 2022

Vanaf vandaag zijn er ook uitgiftepunten in Heerlen, Landgraaf en Vaals. Daarbij worden wij ondersteunt door de Voedselbank Limburg Zuid.

03 MAART 2022

Er wordt een hulpactie opgestart voor de vluchtelingen met huisdieren en de afgebleven huisdieren in de Oekraïne. Uiteindelijk konden wij op bijna alle 47 vrachtwagens (geladen met spullen voor mensen) al iets meegeven. De eerste 3 dagen werd er ruim 2.000 kg dierenvoedsel en diermedicijnen (ter waarde van +/- € 1.500,00) weggeladen dank zij alle donateurs & sponsors. De actie loopt door waardoor wij nog 32 pallets van Mars Pet Care en 18 pallets van Royal Canin Benelux nog aan mochten toevoegen.

19 NOVEMBER 2021

Van de gemeente Brunssum kregen wij een waarderingscheque van € 250,00 voor het blijven helpen van ook hun inwoners. Zij waarderen ons werk en wij uiteraard deze cheque.

06 NOVEMBER 2021

Vandaag was de Landelijke Bijeenkomst Dierenlot in 's-Hertogenbosch. Samen met heel veel andere dierenorganisaties gesproken, contacten gelegd voor de toekomst, workshops en stands bezocht. Zeer informatief en leerrijk. In april 2022 staat de volgende bijeenkomst gepland. Dierenlot verraste alle Officieel Erkende Beneficianten (wij dus ook) met een cheque van maar liefst € 5.000,00 op het einde van die dag..

01 NOVEMBER 2021

Vandaag overleg gehad met de Voedselbank Limburg Zuid. Wij gaan ook samenwerken en daardoor hebben wij straks uitgiftepunten in bijna alle gemeentes in Midden & Zuid Limburg.  Door omstandigheden (11.09.22) hebben wij deze uitgiftepunten moeten sluiten. Klanten worden alternatieve uitgiftepunten geboden.

04 OKTOBER 2021

Start van de verkoop loten voor de eigen, alweer 2e jaarlijkse, tombola met tal van mooie prijzen geheel ten behoeve van onze stichting.

24 SEPTEMBER 2021

Vandaag eerste uitgifte in Maastricht.

13 SEPTEMBER 2021

Vandaag ontvingen wij bericht van Stichting Dierenlot dat wij nu ook officieel geregistreerd zijn als Erkend Beneficiant bij deze stichting.

15 JULI 2021

Wij starten een noodhulpactie voor alle betroffen en overstroomde gebieden in Nederland, België en Duitsland. Het gaf een geweldig gevoel van saamhorigheid met donateurs en vrijwilligers.

26 MEI 2021

Wij kregen een subsidie van € 4.500 van de Gemeente Kerkrade. Deze gemeente is daarmee de eerste in Limburg die onze doelstelling steunt en daar een actieve bijdrage aan levert voor verbetering van het huisdierenwelzijn.

12 MEI 2021

Onze stichting heeft een initiatief genomen om intensiever te gaan samenwerken met andere dierenvoedselbanken in Nederland. Primair doel is om gezamenlijk informatie te geven aan potentiële klanten, donateurs & sponsors. Op www.facebook.com/dvbnederland vindt u daarover meer informatie. Voor de aangesloten dierenvoedselbanken is op Facebook een privégroep aangemaakt om met elkaar te communiceren.

06 MEI 2021

Na intensieve gesprekken met de Voedselbank Midden Limburg kunnen wij met trots mededelen dat wij, als eerste dierenvoedselbank in Nederland, met een voedselbank gaan samenwerken. We krijgen daarmee 5 extra uitgiftepunten bij want zowel de deelnemers van deze voedselbank alsook onze eigen klanten in die regio, kunnen voortaan ook hun dierenvoedselpakket afhalen bij de uitgiftepunten van de Voedselbank Midden Limburg.

07 APRIL 2021

Vandaag kwam het NOS JEUGDJOURNAAL filmen bij het uitgiftepunt in Brunssum. Niet alleen de vrijwilligers maar ook klanten werden geïnterviewd. Het filmpje werd die avond uitgezonden en is ook te vinden op onze Facebook pagina.

19 MAART 2021

Vanaf vandaag kunnen wij maar liefst 3 uitgiftepunten toevoegen: Landgraaf, Valkenburg en Voerendaal. De eerste uitgifte zal waarschijnlijk al in juli zijn.

23 FEBRUARI 2021

Vergunning ontvangen van gemeente Kerkrade voor het gebruik van de ruimtes aldaar in afwijking tot het originele bestemmingsplan.

14 JANUARI 2021

Eerste uitgifte in Dieteren

14 DECEMBER 2020

Wij kregen van woningcorporatie HEEMwonen gratis een kantoorruimte & 2 garageboxen beschikbaar gesteld in Kerkrade. In 2021 zal van hieruit de uitgifte voor klanten in Kerkrade gedaan worden en tevens dient het geheel als opslag en distributie voor de regio Parkstad. De opening zal begin van het komend jaar plaatsvinden. Het uitgiftepunt in Kerkrade was al actief vanaf oktober maar verhuisd per januari ook naar deze locatie.

08 NOVEMBER 2020

Op 08 november vond de trekking plaats van de eerste jaarlijkse tombola/verloting.

31 AUGUSTUS 2020

De ANBI status is vanaf vandaag officieel geregistreerd bij de Belastingdienst.

24 AUGUSTUS 2020

Officiële start van de Stichting Dierenvoedselbank Hart voor Huisdieren Limburg (inschrijving Kamer van Koophandel) en passeren van de notariële akte.

01 + 03 JULI 2020

Eerste uitgifte in Brunssum en Sittard.

15 JUNI 2020

Start activiteiten Stichting Dierenvoedselbank Hart voor Huisdieren Limburg en indienen statuten bij notaris Wolf & Knops Heerlen.

E-mailen
Bellen